Kerst 2023

Van het bestuur

Beste leden van Groei & Bloei Noord-Limburg

De winter is nog niet begonnen, maar de kans is groot dat het weer een kwakkelwinter wordt.

Voor de planten is het risico op nattigheid voorlopig groter dan strenge vorst. De klimaatverandering noopt ons om in de tuin rekening te houden met veel droogte in de zomer en daarnaast met veel meer regenperiodes. We zullen meer planten moeten zoeken die daar tegen bestand zijn.

Het 10 puntenplan van Groei & Bloei is een goede leidraad voor klimaatvriendelijk tuinieren, zodat ook wij onze bijdrage kunnen leveren aan het omgaan met de klimaatverandering.

Aan de bloemen, bomen, dieren en niet te vergeten ons zelf zal het ten goede komen.

Voor het komende jaar staan er interessante lezingen op het programma. Velen van ons gaan weer een bloemschikcursus volgen of voortzetten. Voor de reislustige leden onder ons zijn er in 2024 samen met de afdeling Roermond weer Tuinreizen georganiseerd naar Mallorca en naar de Eifel.

De gezamenlijke afdelingen van heel Limburg bereiden bus excursies voor naar Appeltern (9 juni) en in september een dagtocht naar privétuinen in Gelderland.

En verder zijn er de gebruikelijke activiteiten waaronder de plantenruilmarkten, de Open Tuindag, de seizoensopening en de Kerstdemonstratie.

Kortom het wordt vast een mooi Groei & Bloei jaar.

Het bestuur wenst u en uw dierbaren een

Gelukkig kerstfeest en een Voorspoedig nieuwjaar!

Groenwijzer

Vanaf 2024 verschijnt ons verenigingsblad Groenwijzer 2 keer per jaar.
Er zijn een aantal kleine veranderingen aangebracht waardoor Groenwijzer, nieuwsbrief en website goed op elkaar zijn afgestemd.

In de eerstvolgende Groenwijzer staat o.a. informatie over de activiteiten in het eerste halfjaar van 2024. Deze eerste halfjaar-editie is inmiddels zo goed als klaar en kunt u half januari in de bus verwachten.

Graag zouden we meer inbreng van leden zien. De nieuwe redactie roept u daarom op om mee te denken en voor de volgende edities kopy als foto's, ervaringen en informatie in te sturen. Ons mailadres is info@noord-limburg.groei.nl.

Za 3 feb 2024

Bestuur en commissiedag

8, 9 en 10 feb 2024

Sneeuwklokjesfeest Boschhoeve Wolfheze