22 april 2023: Plantenruilmarkt Lomm

Op 22 april 2023 was het zover. Onze jaarlijkse voorjaarsplantenruilbeurs. We waren gezegend met een geweldige zonnige morgen. De vogels floten volop, de bomen op de locatie stonden in bloei en we genoten van de rustige omgeving.

We werden gastvrij ontvangen door Marielle en Ritsaart Blaisse, eigenaar van de wijngaard, gelegen tegen de grens met Duitsland.

De koffie werd gezet, het gebak gemaakt door Doris werd in een mooie mand gelegd, en de deelnemers van de plantenruilbeurs arriveerden. Dozen, kratjes en karretjes werden aangevoerd.

Onder het genot van een kopje koffie en wat lekkers, opende de vicevoorzitter Peter Gommans de beurs met een woordje vooraf. Hij gaf aan dat het wellicht een goed idee is, als leden reclame maken voor de vereniging Groei en Bloei, het de mensen meer aanspreekt om lid te worden. Deel  je ervaringen.

Hierna werd menig plantje, stekje of zaadje geruild door de aanwezigen. Namen van planten werden uitgewisseld.

De gastheer nam de gasten ook mee om een kijkje te nemen in zijn wijngaard, laat de wijnvaten zien en legt uit hoe het proces verloopt. Buiten wordt ook de wijnkelder getoond, die in de heuvel gebouwd is.

Wanneer iedereen is uitgeruild, en alles bezichtigd heeft, wordt er nog een loting gehouden, waarna iedereen voldaan huiswaarts gaat.

Wij danken de gastheer en gastvrouw voor de mooie morgen.

Verder willen wij nog onder de aandacht brengen dat op 16 en 17 september 2023 op bovengenoemde locatie, open dagen zijn.